donderdag

it's not what everybody wants

De wekker op het aanrecht geeft aan dat een nieuwe dag is aangebroken. Buiten donker,
maar binnen brandt er nog lamp. Negen lege bokalen naast een semi-dood plantje.
Ik ben beter in tekenen dan planten verzorgen en dat is wat ik nu doe.
Potloodtekeningen van negen bokalen vullen mijn schetsboek. Sinds mijn laatste echte opdracht had ik geen enkele potlood aangeraakt, noch een schaar of lijm om collages te maken, noch verf om impressies te maken.
Als je een keelontsteking hebt, skip je beter die ene po√ęzievoorstelling. Met barstende hoofdpijn kruip je best wat vroeger in bed. Maar wat doe je als een gezonde twintiger met faalangst.
Ik kies bewust voor een punt, in plaats van een vraagteken. In confrontatie gaan met datgene waar ik bang voor ben, werkt beter dan snoozen. Wat me ditmaal echt wakker schudde, was dit filmpje van David Shrigley van Louisiana Museum of Modern Art:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je voor je bezoek!
Prettige dag verder.